Je městská policie pohodlná policie?

Není žádným tajemstvím, že Městská policie Praha má mizernou pověst. Například nakoupila tři vozidla Hummer, po zjištění nákladů na provoz se jich zbavuje. Koupila také vznášedlo a už ho také nepotřebuje. Nákup předražených nožů a revolverů, (které také vrací), je ničím ve srovnání se zatčením bývalého šéfa pražské městské policie ve chvíli, kdy odjížděl s úplatkem. Bídnou pověst vedení bohužel nevylepšují ani strážníci svými občasnými potyčkami s občany, které mají chránit. Nejznámějším případem je pan Frištenský, který se zastal popíjejících bezdomovců na Andělu. Hoši si ho vzali do parády a Frištenský šel kvůli napadení veřejného činitele málem sedět. Naštěstí zde bylo video, které prokázalo jeho klidné chování, a v říjnu minulého roku státní zástupce stíhání zastavil. Svědectví městských strážníků by ho poslalo za mříže.  

V sobotu dopoledne se vrátila manželka z dětského hřiště u Rokytky a naštvaně oznámila, že v dětském domečku byly flašky. Vajgly jsou běžným koloritem tohoto místa, bohužel na tomto dětském hřišti byly nalezeny i jehly (ne na šití). Podle rozpočtu postavila Praha 8 toto hřiště za 5 milionů Korun. Za pět milionů postavíte kompletní rodinný dům se záchodem, koupelnou a ještě ho možná oplotíte, zde žádná tekoucí voda nebo záchodek není.

V neděli dopoledne jsem jel do Kobylis na mši, po návratu k autu jsem na stěrači našel výzvu od městské policie – špatné parkování. Péče měšťáků o správné parkování v neděli dopoledne u kostela je dojemná, na tomto místě však nikde není vidět žádný zákaz zastavení či stání. Vrátil jsem se na začátek ulice (asi 90m na  křižovatku ulic Uzavřená a Trojská) a až tady jsem objevil značku. Tudy jsem ovšem nejel, přijel jsem z opačné strany z Kobyliského náměstí, projel parkovištěm, zabočil vlevo a zde žádná značka není. Trošku naštvaný, ale s vědomím, že strážnici uznají, že nejsem vševěd a nevidím 90 metrů dozadu, jsem se vrátil domů.

V neděli odpoledne jsem šel s dětmi na hřiště u Rokytky já, v domečku už nebyly lahve, ale bylo zde nasráno.

V týdnu jsem poslal městské policii mail a žádal jsem o možnost projednání přestupku na místě, na mail neodpověděli. Vydal jsem se tedy za měšťáky s vědomím, že vše vysvětlím a prokáži. Na služebně jsem mluvil se třemi policisty v uniformách a další člověk, asi také strážník, byl v civilu. Můžeme obdivovat zájem strážníků o komunikaci s občany, ale musíme se ptát, zda není nějaký zádrhel v efektivitě práce. Během diskuze jsem se dozvěděl, že výjezd z parkoviště není křižovatkou, že zákon o obecní komunikaci vyžaduje v každém směru šířku tři metrů pro vjezd hasičů. Kolik je v Praze silnic, které mají šířku šesti metrů? V tu chvíli jsem nevěděl, jestli jsem v Moskvě nebo v New Yorku, informace, že mojí povinností je si zjistit, zda někde v okolí není zákaz mě vrátil na Prahu 8. Navrhoval jsem, abychom společně zajeli na „místo činu“. Nic. Poslední mojí zbraní bylo odvolání se na časopis Osmička, kde tuším v roce 2010 psali, že městští strážníci řeší většinu přestupků domluvou. Reakce strážnice: „Jaká osmička?“ mě velmi zarmoutila, milá strážnice ani neví, že v této čtvrti existuje časopis Osmička, který popisuje chrabré činy radních i strážníků. S vědomím, že je lepší mít tenčí peněženku a zůstat duševně zdravý, jsem se rozhodl zasponzorovat městskou policii a napsat tento blog.

Pane řediteli Městské policie Praha, pane starosto Prahy 8, já chápu, že je pro strážníky jednodušší dávat řidičům parkovací lístky v neděli dopoledne než chodit po ulicích a večer třeba i na to dětské hřiště za pět melounů a tahat se s feťáky. Nešlo by to hřiště na noc zamknout a ráno odemknout? Nešlo, vím, nejsou peníze. Protože, pane starosto, máte v rozpočtu na rok 2013 např. tyto položky:

Kamerový systém  – konektivita; připojení k MČ Praha 8; 5 000 tis. Kč (tzn. 5 milionů)

Jedná se o finanční prostředky které budou použity na připojení nově vybudovaných kamerových stanovišť.

Vybudování kamerového systému  - MKS; 15 000 tis. Kč (tzn. 15 milionů)

Jedná se o finanční prostředky na vybudovaní městského kamerového systému na území městské části Praha 8. Jednotlivá stanoviště jsou vybírána a konzultována s Policií ČR, Městskou policií a MHMP.

Vybudování kamerového systému  – objekty MČ; 6 000 tis. Kč (tzn. 6 milionů)

Jedná se o finanční prostředky na vybudovaní kamerových systémů na objektech zdravotnictví a sociálních služeb v majetku Městské části Praha 8.

Zdroj: Důvodová zpráva, Návrh Rozpočtu Městské části Praha 8 na rok 2013, schváleno. Pro lepší pochopení těchto částek je dobré se podívat na výdaje do podobných srandiček i v minulých letech. :(

Autor: | čtvrtek 21.3.2013 9:15 | karma článku: 41,99 | přečteno: 5554x
  • Další články autora

Malý ranní tyran v akci

18.5.2014 v 11:10 | Karma: 15,60

Zpackané referendum a účet za 1,5 milionu

14.4.2014 v 10:45 | Karma: 14,19

Proč jsou v Praze 8 dvě referenda?

10.4.2014 v 9:05 | Karma: 16,75